شهید محـمدعلــی رضــوانی سوچلمایی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محـمدعلــی رضــوانی سوچلمایی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محـمدعلــی رضــوانی سوچلمایی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمدعلی رضوانی سوچلمایی از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سبز علی
تاریخ تولد : 1348/03/13
تاریخ شهادت : 1367/01/30
محل تولد : نکا
گلزار شهدای کردار نکا
نحوه شهادت : اصابت تیر و ترکش
محل شهادت : شلمچه -
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

... این حقیر بر حسب وظیفه شرعی وصیت خود را  شروع میکنم از انجا که انقلاب اسلامی ایران به رهبری  امام امت و هوشیاری مردم پیروز شده است و با پیروزی این انقلاب و برکناری رژیم جنایتکار پهلوی دست جنایتکاران از جمله امریکا و شوروی و دیگر ایادی از کشور مظلوم و ستم دیده ایران قطع شد بعد از پیروزی انقلاب جنایتکاران برای اینکه این حرکت عظیم ملت ایران را سرکوب کنند و دولت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند این جنگ را توسط نوکر دست نشانده خود صدام بر ما تحمیل کردند در این جنگ و در این موقعیت حساس بر خود لازم دانستم تا از وطن اسلامی و قران دفاع کنم و به سوی جبهه و جنگ روی اورم تا گوشه ای از این جهاد مقدس را سهیم باشم . خدا را شکر میکنم که در این جهاد مقدس شرکت کردم و به وظیفه خود عمل کردم .

... خدایا این حقیر را اول پاک گردان بعد خاک گردان. خدایا تو میدانی که این حقیر برای رضای تو و برای پایداری دین محمد رسول الله امده ام تا حق خود را به اسلام و مسلمین ادا کنم پس مرا در درگاهت قبول بگردان ما ضعیفیم و تو دانایی ما ناتوانیم و تو قادری . خدایا ما را عاق والدین قرار مده .

...خدمت برادرانم سلام عرض میکنم امید است که به درس خواندن خود ادامه دهید و سنگر مدرسه را رها نکنید و همینطور سنگر جبهه را. اگر شهادت نصیبم شد نگذارید سلاحم بر زمین بماند و ادامه دهنده راه شهدا باشید اخلاق اسلامی را رعایت کنید و الگو و نمونه ای برای دیگر برادران باشید. برادرانم همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید و همیشه در نمازهای جماعت شرکت کرده و در گروه مقاومت و بسیج شرکت کنید . خدمت خواهرانم سلام عرض میکنم امید است که سلام مرا پذیرا باشید و به درس خواندن خود ادامه دهید خواهرانم حجاب اسلامی را رعایت کنید و همچون زینب رفتار کنید .

...ملت بزرگوار و شریف ایران مطمئن باشید اگر با هم متحد باشید به فرموده قران همیشه پیروزید برادران مسلمان سعی کنید پیرو ولایت فقیه باشید در گروه مقاومت شرکت کنید و به مساجد رو کنید زیرا مساجد سنگر هستند این سنگر ها را رها نکنید و پی تمایلات جوانی نروید و بر ضد هواهای نفسانی جهاد کنید زیرا بزرگترین جهادها جهاد با نفس های شیطانی است تا انسان خودش را تذکیه نکند نمیتواند به سوی خدا روی اورد برادران محصل ای امید اینده کشور ، ای کسانی که همه ی چشم های اسلامی به شما دوخته شده است شماهایی که هم سنگر مدرسه را و هم سنگر جبهه را گرم نگه میدارید باید همیشه  درس خودتان را بخوانید زیرا ما در اینده به متخصصینی که بتوانند ان شاالله بعد از پیروزی جنگ تحمیلی و در حال حاضر هم برای مملکت اسلامی کار کنند و این کشور اسلامی را به خودکفائی برسانند نیاز مبرم داریم باشد تا روزی که این کارها عملی شود

برادران کارگر امید است سلام گرم مرا پذیرا باشید کارگران عزیز هم اکنون اقتصاد کشور ایران با کار کردن شما میچرخد و شما با کار کردن خود دین خود را به شهدا ادا می کنید همانطور که امام فرموده اند کارگران متعهد مجاهدان راه خدایند. برادران روحانی امید است که با مردم باشید شما الگو و نمونه در جامعه هستید یعنی مردم هرکاری را از شما سرمشق میگیرند خدایی نکرده بر خلاف موازین اسلامی حرکت نکنید و بفرموده امام امت : اگر یکی از مردم شخصی خطائی بکند میگویند که فلان شخص بد است اما اگر یک روحانی اشتباهی بکند میگویند که روحانیت بد هستند . برادران مسئولین تا انجایی که ممکن است گرفتاری های مردم را برسی و رسیدگی کنید که ما هرچه داریم از این مردم است اینها بودند که بر ضد طاغوت به مخالفت برخواستند شما مردم را از این انقلاب بد کمان نکنید. برادران بازاری شما هم میتوانید با کارهای خود مردم را به این کشور و به انقلاب اسلامی امیدوارتر سازید. نکند که با فروختن وسایل با قیمت گران پوست را از تن مردم در بیاورید سعی کنید که کار حلال انجام دهید و از پیامبر اکرم نقل شده است : بهترین درامد کسب و کار از راه حلال است

خدایا تمام اعمال بد ما را ببخش و قلب همه را بسوی خود جلب کن . خدایا تمام ملت های مظلوم و مسلمان زیر ستم را از دست ظالمان ازاد گردان و ظالمان را به اعمال بدشان کیفر ده. خدایا قلب تمام امت اسلام را از کینه و نفرت پاک گردان. پروردگارا نیت ما را بسوی امامان و پیامبران خالصتر گردان.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

برای اخرین بار : ملت مسلمان امام عزیز را تنها نگذارید... والسلام

 

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۵۹ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

تولد [سن هنگام شهادت 19 سال]


شهید محمدعلی رضوانی [نام مستعار محمد حسین] (1348_1367) متولد روستای زیبای کرداب شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. محمدعلی رضوانی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش صدیقه اسماعیلی و پدرش سبزعلی نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [متوسطه][مجرد]


محمدعلی رضوانی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع دیپلم انسانی با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند اول خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر25کربلا_شلمچه][شهید سال هشتم جنگ تحمیلی]


محمدعلی رضوانی در عضویت بسیجی و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1367/03/04 هجری شمسی در شلمچه شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید رضوانی پس از سال ها مفقودالاثر بودن در مورخه 1375/11/23 تشییع و در زادگاهش کرداب دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۵۸ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر